Returpolicy
Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Om du av någon anledning har ångrat dig kan du returnera den inom 30 dagar (från orderdatum) för full återbetalning.
Återbetalning
För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen. Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt för detta.
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden, detta kan ta upp till 10 bankdagar, men ofta går det snabbare än så.
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras. Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på hej@myhappyhead.se
Reklamation
Vi ersätter föremål om de anländer defekta eller skadade. Ta först bilder, gärna flera från både nära och långt håll som visar var varan är defekt eller skadad. Kontakta oss sedan på hej@myhappyhead.se
Retur och reklamation av kosttillskott
Eftersom kosttillskott är produkter som tillhör en specifik kategori där hälsa och säkerhet är en prioritet, gäller särskilda regler för retur av dessa varor.
Ångerrätt: Enligt lag har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Vänligen observera att ångerrätten inte gäller för öppnade eller använda kosttillskott. Om produkten är obruten och förpackningen är intakt kan du returnera den inom ångerfristen.
För att returnera en vara:
- Kontakta oss via e-post inom 14 dagar från mottagandet av varan.
- Se till att produkten är i sitt ursprungliga skick och förpackning.
- Returfrakten bekostas av kunden, och vi rekommenderar att du använder spårbar frakt för att säkerställa att din retur når oss.
Returer av öppnade produkter: Av hälsoskäl och med hänsyn till livsmedelslagstiftning kan vi tyvärr inte acceptera returer av öppnade eller använda kosttillskott. Detta gäller även om förpackningen är defekt eller om produkten inte motsvarade dina förväntningar.
Reklamationer: Om du mottagit en felaktig eller defekt produkt, vänligen kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan rätta till felet och ordna en ersättning.
Frakt
Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte.
Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.
Om du levererar en vara/varor över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade produkt.
Har du frågor eller funderingar kan du alltid kontakta oss på hej@myhappyhead.se